E-commerce a social media
Media społecznościowe zawładnęły internetem. Trudno obecnie znaleźć osobę, która nie korzysta przynajmniej z jednego z najpopularniejszych portali. Użytkownicy tego rodzaju stron to często również klienci sklepów internetowych. Rozwój e-commerce poprzez social media stał się dziś punktem obowiązkowym niemal każdej kampanii reklamowej.
Na jakich portalach warto się pojawić?
Obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy, generujący największy, bo ponad 50% ruch dla sklepu internetowego. Strona daje nam możliwość stworzenia własnego profilu –fanpage’a, który możemy dowolnie kształtować
Bardzo popularny w e-commerce ze względy na możliwość prezentacji zdjęć oferowanych produktów. Jego odbiorcy to często ludzie poszukujący inspiracji, zainteresowani nowościami, dlatego warto zaprezentować im swoją ofertę.
Portal nastawiony na szybką komunikację – narzuca bowiem ograniczenie 140 znaków. Przez sklepy internetowe wykorzystywany głównie w celu informowania o nowych promocjach. W Polsce nie jest jeszcze tak popularny jak za granicą, dlatego ciągle jego udział w rynku e-commerce jest niewielki.
- YouTube
Pozwala na promocję za pomocą filmów video. Klienci cenią najczęściej sporządzane w tej formie recenzje produktów, które pozwalają dokładniej niż w przypadku zdjęcia zapoznać się z danym przedmiotem.
O czym należy pamiętać?
Sama obecność na portalach społecznościowych nie wystarczy. Jeśli decydujemy się na stworzenie swojej strony, musimy dbać o jej rozwój i regularne umieszczanie nowych treści. Tylko wtedy uda nam się zbudować rozpoznawalną markę. Najskuteczniejszą formą dotarcia do klientów będzie połączenie treści i obrazu. Przekaz graficzny, pojawiający się w natłoku innych wyświetlanych przez portal informacji, łatwiej koncentruję uwagę odbiorcy.
Warto potraktować social media jako przestrzeń aktywnego kontaktu z klientami. Wszystkie serwisy społecznościowe nastawione są na komunikację między użytkownikami, dlatego warto aktywnie odpowiadać na komentarze czytelników, zadawać pytania, być otwartym na krytykę. Konfrontacja z klientem, chociaż czasami trudna, może być początkiem nowych, konstruktywnych rozwiązań.